onsdag 27 november 2013

Salmon - Del 2

 Man kan verkligen få fina bilder i Hidden Springs. 

 Eftersom familjen Samon blivit större så byggs ett rum till och familjekassan är åter tom. Det är verkligen jobbigt när bara en jobbar. Tur att Hector är på nivå 8 i musikkarriären annars hade föräldrarna fått sova ute. 

 Bilderna talar för sig själv. 

 Den klassiska spyan rätt i ansiktet. 

 Ogillar när graviditeten ska komma fram och störa matlagningen. Rädd att de ska börja brinna...

 Eleanor klarade dock av att rädda pannkakorna och ett litet födelsedagskalas drog igång. Alla Eleanors arbetskamrater kom och även Hectors arbetskamrater kom.

 Ann-Marie fick bara mamma och pappas uppmärksamhet när ljusen skulle blåsas ut. De andra dansade intill till någon hemsk musik. 

 Prudence fick mer uppmärksamhet än sin syster.

Ann-Marie fick sin mammas fina ögon men något underligt blont hår som jag inte vet vart de kommer ifrån. 

Prudence blev en kopia av pappa i färg. Suck -.- 
Tur att Eleanor redan är gravid igen.

 JAG DISKAR INTE!

 Även om pusslet ser en aning underligt ut när barnen försöker trycka ner en kloss så älskar jag det verkligen. 

 "Hallå?! Jag är hungrig." 

 Prudence är en lugn flick medan Ann-Marie skriker halsen av sig hela tiden. Får stänga av ljudet på datorn och spela i total tystnad för att inte bli galen. 

 Eleanors mage sprängs snart plus att hon är den ända som tar hand om barnen. Tycker faktiskt synd om henne. Tänk att ogilla barn men att ha två och redan vara gravid igen. 

 Vintern anländer och jag bliv avundsjuk på snön som lägger sig i Hidden Springs. I Göteborg är det fortfarande för varmt för snö. 

 Åh! Vad jag vill ha snö. Se så mysigt det ser ut. 

 En ny familjemedlem anländer i alla fall under en snöstorm. En Anabelle Salmon som jag trycker ner i en bebisgunga för jag inte orkar med allt skrik. Tycker synd om Eleanor. Vem är så hemsk att man hittar på en utmaning där det med stor sannolikhet blir flera barn i familjen och en av föräldrarna måste ogilla barn? 
 Även om Eleanor ogillar sina barn får hon hela tiden önskningar om att umgås med dem så hon spenderar dagarna med att läsa för Ann-Marie och byta blöjor på Anabelle. 

 Bara jag som tycker det ser trångt ut? 

 Mycket bättre! Familjen har nu bara några få hundra simdaler kvar men de får i alla fall plats och det har det mest nödvändigaste. Notera hur mysigt det är med all snö. Ja, jag vet att jag är tjatig, men jag vill ha snö! NU.

 "Jag gillar verkligen inte vatten." 

 "Pappa jobbar med musik." 

 "Och, ja jag håller med dig! Vatten är hemskt." 
Båda barnen är hydrofob. 

 Det ser varm och skönt ut. 

 Ny tomte. Denna döper jag här med till Agust. 

 Håll tummarna *kniper av mig tummarna*

Du måste skämta! Inget från mamma. Om det inte finns en arvinge när Hector dör så ska Eleanor ha en blond gubbe! Då är i alla fall inget av föräldrarnas anlag dominanta för det verkar ju onekligen som om Hector ger lite för mycket av sig själv till barnen!

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar